Roadtrip naar Hope - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Roadtrip naar Hope - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Roadtrip naar Hope

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 Juli 2014 | Canada, Chilliwack

Argh, mijn hele verhaal kwijt! Dat gebeurt me niet nog eens! Althans, niet op dezelfde manier...

Vanmorgen de Skytrain gepakt naar Downtown Vancouver naar het nieuwe appartement van Erik. Van daaruit de auto gepakt voor een road trip naar het oosten. Het duurde best even voordat we de stad en alle voorsteden uit waren, maar daarna werd het landschap snel wijdser en daalde het aantal stoplichten snel. Via Coquitlam, Maple Ridge en Mission hebben we onze eerste stop gepakt bij een sterk stromend riviertje. Hier een stukje langs het riviertje af door het bos gelopen. Mooi stukje met sterk bemoste bomen.

Daarna doorgereden naar Sasquatch Provincial Park, dat aan Harrison Lake ligt. Dat meer is een van de grotere meren hier in de regio. Vrijwel tussen elke twee bergruggen ligt wel een meer, dus de kunst is wel om niet platgeslagen te worden door alle meren met beboste bergen eromheen. In het Park hebben we geen Sasquatch (aapachtig mens) gezien ;).

Na gelunched te hebben in Harrison Hot Springs, reden we door richting Hope via Agassiz. Vanaf hier werd het landschap pas echt mooi. De bergen werden machtiger en waren voor grotere delen onbebost. Het was wel regenachtig vandaag, waardoor de toppen van de meeste bergen in waterdamp verhuld waren; wel jammer. In Hope aangekomen besloten we om te keren en naar de mooie bergen te rijden die we op de heenweg al gezien hadden. Een weggetje voerde ons langs een kolkend riviertje (wat een mooi geluid, dat krachtig stromende water!) naar Silver Lake. Vlak voor het meertje voegde zich nog een mooie waterval bij het riviertje. We parkeerden onze auto bij een camping, en liepen naar het meertje. Zeer helder water, bergen en bos op de achtergrond en even niemand anders aan of op het water dan wij. Heerlijk genoten van de omgeving en de rust.

Vanaf het meertje nog een stukje zuidwaarts gereden richting de Amerikaanse grens, maar na een tijdje besloten we om te keren en terug te rijden naar Vancouver. Nog 1 hoogtepunt vlak nadat we de snelweg opgedraaid waren: de Bridal Veil Falls. Deze waterval drapeert zich inderdaad als een lange bruidsjurk over de rotswand en wordt steeds breder; Bijzonder!

Via Chilliwack, Abbotsford en Surrey weer teruggereden. De dag afgesloten in een steakhouse, na een tocht van rond de 400km. Was een mooie dag!