Vancouver Aquarium - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Vancouver Aquarium - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Vancouver Aquarium

Blijf op de hoogte en volg Mark

20 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Het weer was vandaag beter dan verwacht. Wel zwaar bewolkt, maar slechts enkele drupjes regen. Ik had wel een regendag gepland, die begon in het Vancouver Aquarium. Dit Aquarium maakt er een punt van dat het geen grote vissen (walvissen, dolfijnen etc) vangt om in het aquarium te kunnen laten zien, maar dat het gewonde of eerder gevangen dieren opvangt. Wel goed van ze.

Wat ik bijzonder vond aan dit Aquarium waren 2 witte Beluga walvissen. Die komen oa. in het hoge noorden van Canada voor. Heel mooie beesten. Helaas kenden ze inmiddels ook een paar trucjes, maar goed, de hordes kinderen willen ook wat. Af en toe heeft het Aquarium ook kinderloze avondopeningstijden; lijkt me heerlijk :).

Verder vond ik vooral de kaaimannen, de vele slangen en spinnen en een erg grote zeeschildpad indrukwekkend. Er was natuurlijk ook een aquarium met Nemo's en Dory's, en veel rond de thema's pacific ocean en British Columbia. Wat kleiner dan verwacht, maar wel leuk om naartoe geweest te zijn.

Toen ik weer buiten kwam was ik erg blij dat ik als 1 van de eersten aan was komen rijden 's morgens en bijna voor de deur had kunnen parkeren. Flinke file van mensen die een parkeerplek zochten. Het was warempel droog, dus toen heb ik nog enkele stukken gewandeld door het bos en langs de kust van Stanley Park. Nog een veld totempalen tegengekomen, een potje honkbal gekeken (amateurs van middelbare school-gym niveau), enkele giftshops, en fish 'n chips gegeten met flink wat tomatenketchup. Daar zal ik inmiddels alles bij elkaar wel een liter van weggewerkt hebben hier; heerlijk spul die ketchup :).

Weer teruggereden naar huis, telefoon in de lader gestoken, zelf een uurtje of 2 geslapen op de bank, en toen waren zowel Mark als telefoon weer opgeladen. Ik ga eens nadenken of ik thuis misschien een wasdroger wil hebben. Mijn overhemden kwamen hier echt belachelijk goed uit de droger; ik geloof dat ik ze niet eens hoef te strijken!

Morgen hebben Erik en ik een flinke road trip in gedachten richting het oosten. Via een toeristische route naar Hope, met onderweg veel bergen, groen en meren langs de route, en dan uiteindelijk terug via de snelweg. Ben benieuwd hoe ver we komen.

Volgend weekend heb ik 2 nachten geboekt in Whistler. Vrijdagavond heenreis, zaterdag roadtrip ten noorden van Whistler in de bergen, en zondag Whistler zelf bekijken plus terugreis. Doordeweeks 's avonds wil ik Chinatown en het vissersdorpje Steveston nog gaan bekijken, en dan zit mijn eerste periode Vancouver er alweer bijna op... Plannen voor de 2e periode zijn al in de maak (Seattle, Calgary + Rocky Mountains, Victoria/Vancouver Island, Chinese tuin, ...).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7480

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: