Squamish - Reisverslag uit Squamish, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Squamish - Reisverslag uit Squamish, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Squamish

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Juli 2014 | Canada, Squamish

Vandaag op en neer naar Squamish geweest, 50 km ten noordwesten van Vancouver. Vanaf de Lion's Gate Bridge zijn we over een leuk weggetje langs de kust gereden. Ook even gestopt bij een strandje, voordat we Highway 99 op gingen naar het noorden toe. Deze Sea-to-Sky Highway loopt van Vancouver naar Whistler en verder naar het noorden, oa. door Squamish heen. Staat bekend als een zeer mooie rit, en dat kan ik be-amen! Al snel zagen we aan de westkant een uitloper van de Pacific Ocean tussen Vancouver Island en het vasteland in. Erg mooie uitzichten over het water en met mooie bergen op de achtergrond. Af en toe deed het landschap mij denken aan het noordelijke deel van het Gardameer, maar British Columbia deed daar steeds gauw weer een schepje bovenop.

Vlak voor Squamish ligt het Shannon Falls Park. Deze mooie waterval is de op 2 na hoogste in Canada en ligt vlak langs de snelweg. De parkeerplaats stond vol maar mensen komen en gaan voortdurend, dus even geduld was genoeg voor een parkeerplek. Via een korte route kun je de waterval vanaf meerdere plekken bekijken, oa. ook beneden waar het water zich verder een weg zoekt door het bos. Er stroomt niet zo heel veel water naar beneden (misschien meer tijdens andere jaargetijden) maar Shannon Falls vond ik desondanks erg mooi.

Daarna doorgereden richting Squamish en aan de voet van "The Chief" (berg aan de rand van Squamish) nacho's gelunched. Hier heb ik de Pruus ook wereldkampioen zien worden (verdiend!). Na de WK finale nog een stukje door Squamish gereden en daar een strand opgezocht. Heel veel kitesurfers en een mooi uitzicht op The Chief en Shannon Falls, die vanaf daar ook weer te zien waren. Nog even getankt (ik kon kiezen tussen octaangetal 87, 89 en 91. Niet mijn auto, dus heb de goedkoopste gepakt :)). Daarna weer teruggereden naar Richmond en onderweg nog 1x gestopt aan het water om van het uitzicht op de bergen en het water te genieten.

Het is best een tijdje rijden van Richmond naar deze mooie Highway, en dat stuk zullen we nog wel een keer of 2 op en neer rijden. Omdat je meestal maar 60 of 80 km/uur mag rijden, schiet dat niet echt op, en de chauffeur (dat was ik) kan ook niet echt rondkijken tijdens de rit.

Momenteel draait de droger. Het viel mij op dat ik geen wasrek hier had, en pas daarna viel het kwartje dat ik dus de droger moest gebruiken. Ben benieuwd hoe mijn kleren eruit komen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: