Tweede Periode - Reisverslag uit Richmond, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Tweede Periode - Reisverslag uit Richmond, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Tweede Periode

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Oktober 2014 | Canada, Richmond

De maand oktober werk ik ook weer in Vancouver. Afgelopen woensdag ben ik vanaf Schiphol vertrokken. Vanwege een technisch mankement aan het vliegtuig waarmee ik oorspronkelijk had moeten vliegen, moest er een ander vliegtuig klaargemaakt worden voor vertrek. Daardoor een uur vertraging. Ik ben er wel blij om dat ze dat mankement op tijd gevonden hebben...

Ik had een stoel bij het raam en hoopte dat ik Groenland zou kunnen zien. Helaas was dat volledig bewolkt (althans, de keren dat ik naar buiten keek tijdens de film; ik heb X-men en Ted gekeken). Boven Nunavut, de Canadese provincie die naast Groenland ligt, had ik meer geluk. Prachtig uitzicht! Sneeuw- en ijsvlaktes vol met "littekens" waar smeltwater gelopen heeft, drijvende ijsschotsen, en hier en daar was het onderliggende rotslandschap te zien. Magisch, ik heb met open mond zitten staren. En dat op 10 km hoogte; stel je voor dat je daar over die vlaktes heen loopt! Ook boven Vancouver maakte het vliegtuig een halve cirkel en heb ik over de hele stad + voorsteden uit kunnen kijken. Zag er al heel bekend uit. Sowieso voelt alles hier nu wel gewoon vertrouwd. Ik zit in hetzelfde appartementencomplex, maar nu in een woning op de hoek (maar wel weer 17e etage). Woning is kleiner en anders ingedeeld, maar uitzicht is beter nu.

Gisteren ook meteen de huurauto (lomp GMC bakbeest) en toegangspas opgehaald, wat collega's begroet, boodschappen gedaan en rond half 8 al gaan slapen. Al voelde dat als half 5 's morgens.

Vanmorgen heb ik om 6:15 het licht aangemaakt op het werk. Ik was toen al eventjes wakker, maar omdat het buiten nog donker is, en je op de klok ziet dat je om 5:00 opstaat, voel je je toch gewoon moe.

Plannen voor dit weekend: morgenavond vlieg ik naar Calgary. Daar haal ik een huurauto op (ik ben dan eigenaar van 1 auto en huurder van 2 auto's tegelijk...) en slaap ik in een hotel. Zaterdagmorgen weer lekker vroeg opstaan, ontbijten en door de Rocky Mountains over de Icefields Parkway naar Jasper rijden. Onderweg oa Banff National Park, Lake Louise en een paar watervallen, misschien wildlife, op een ontzettende scenic drive, is mij beloofd. En op zondag weer dezelfde weg terug.

  • 03 Oktober 2014 - 09:42

    Annie:

    Hoi Mark

    Fijn dat je een mooie vlucht hebt gehad, en dat ze het mankement op de grond hebben ontdekt.
    Geniet van het weekend, en van de tijd dat je daar bent, EN rij voorzichtig in je 2 auto's

  • 03 Oktober 2014 - 09:42

    Frank:

    Het eerste weekend klinkt al gelijk goed :D. Have fun

  • 03 Oktober 2014 - 09:58

    Ton:

    Hoi Mark,

    Klinkt al goed. Jammer dat je Groenland niet hebt zien liggen. Fijn weeekend en niet vergeten................ Maandag is het gewoon weer maandagmorgen.

    Tsjuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7478

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: