Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Oktober 2014 | Canada, Nanaimo

Vanmorgen lekker uitgeslapen en ontbeten in het hotel. Pannekoeken of wafels met maple siroop heb ik echt leren waarderen als ontbijt. Natuurlijk wel met wat bacon, een worstje en fruit erbij :).

Ik had de ferry gereserveerd van Tsawwassen (ten zuiden van Vancouver) naar Victoria. Omdat het Thanksgiving weekend is, waren de ferries in de morgen al volgeboekt. Daarom had ik pas om 2 uur 's middags de ferry, maar kon ik 's morgens dus rustig aan doen.

Vancouver Island beschermt Vancouver als het ware tegen de Stille Oceaan. Als je in Richmond of Vancouver naar de kust gaat, is het water inderdaad erg rustig. De ferry voer tussen enkele eilandjes door, van het vasteland naar Swartz Bay, ten noorden van Victoria. Mooie vaart van anderhalf uur en flink uitgewaaid voor op het dek. Nog 2 tuimelaars zien zwemmen.

Rond half 4 reed ik richting Victoria. Ik besloot een rondje door het centrum van Victoria te rijden. Hier staan enkele parmantige gebouwen die Britse historie uitstralen. Er gaan ook watervliegtuigen van Vancouver naar Victoria, en het lijkt mij wel de moeite om een keer terug te gaan naar Victoria om dit stadje beter te bekijken.

Ik heb in Nanaimo een hotelkamer gereserveerd, en dat ligt zo'n 110 km ten noorden van Victoria. Ik besloot nog even langs de westkust van Vancouver Island naar Sooke te rijden, om alvast de Stille Oceaan te gaan bewonderen. Dat viel nog tegen: tussen de weg en de oceaan zal aardig geld verdiend zijn aan de verkoop van grond, want hier stonden allemaal huizen op privé terrein. Een aardig eind voorbij Sooke vond ik toch een keienstrand waar ik op mocht. Geen eilanden meer aan de horizon, maar puur oceaanwater waar je op uit kijkt. Het was vloed, en het water kwam langzaam maar zeker verder de keien op. Als het water zich dan weer terugtrok, sleepte het de keien steeds een stukje mee; heel apart geluid.

Rond 17:15 vertrok ik vanuit Sooke naar Nanaimo. Daar kwam ik zo'n 2 uur later aan bij mijn hotel. Spare ribs gegeten bij White Spot aan de bar, terwijl ik ijshockey kon kijken. Erg gave sport wel!

Morgen rijd ik door het Pacific Rim National Park naar Tofino langs de kust van de Stille Oceaan. Met een beetje geluk (of pech?) is het slecht weer en zal de oceaan zich mooi doen gelden. Om 17:45 heb ik morgen weer de ferry terug van Nanaimo naar Tsawwassen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7460

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: