Tweede Werkweek - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Tweede Werkweek - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Tweede Werkweek

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Juli 2014 | Canada, North Vancouver

De tijd vliegt: mijn tweede werkweek zit er alweer op. Ik heb op het werk mijn draai wel gevonden en ook aan het dagelijks leven heb ik snel kunnen wennen. Ik ken de weg in de Aziatische supermarkt, in Richmond en in Vancouver. Automatisch geschakelde Jeep is "gewoon" geworden. Hoogste tijd om mij weer te gaan verwonderen! Weekendplannen zijn om morgenvroeg naar de top van Grouse Mountain te hiken. Vanaf de top heb je naar verluid een mooi uitzicht over Vancouver, en de omgeving tijdens de hike mag er ook wezen. Op de top heb je ook een "hertjesweide", maar dan met 2 beren. Ben benieuwd hoe indrukwekkend ze zijn, zelfs met een hekwerk tussen ons in.

Inmiddels heb ik ook gelezen dat een bel om je been binden geen garantie is voor het ontlopen van bear encounters. Wel wordt aangeraden om bear pepperspray bij je te dragen. Maar dat spul heb ik nog nergens te koop gezien! Bij een test op internet waarbij je zwarte en grizzlyberen moest onderscheiden, had ik 15 van de 15 vragen goed, dus dat kan ik wel. Als ik wilde had ik een certificaat kunnen krijgen waarmee het mij toegestaan was om zwarte beren te gaan jagen in Montana (USA), maar die ambitie heb ik niet :).

Vanaf de top van Grouse mountain kun je met een kabelbaan weer naar beneden. Er is ook een minder mooie hike naar de top, die de Grouse Grind heet. Dit is een persoonlijke Time Trial die mensen proberen zo snel mogelijk af te leggen. Het record staat rond de 24 minuten, maar gemiddeld doen mensen er anderhalf uur over. Ik wil daar in de zomer voor gaan trainen, om dan in de herfst wanneer ik terug ben de Grouse Grind te gaan doen. Doel: 1:29 uur ;).

Ik wil morgen wel om 13:00 weer terug zijn om het Nederlands elftal te kijken. En zondag gaan we naar Squamish om daar via een mooie waterval naar minstens 2 van de 3 bergtoppen van "The Chief" te hiken, wederom voor een prachtig uitzicht als bekroning op een wandeling door een naar verluid prachtige omgeving. Daarna kun je met een Sky Gondola weer naar beneden.

Het belooft een adembenemend (pun intended) weekend te worden!

Oh ja, over die Aziaten: die zijn in de Jaren '90 met 70000 tegelijk aan komen zetten uit Hong Kong, toen dat van een Britse kolonie opeens onderdeel werd van China. Deze 70000 werden daar niet zo blij van en emigreerden naar Vancouver. En ze hebben zich vermenigvuldigd :).

  • 12 Juli 2014 - 10:19

    Regenboogbeer:

    Nea jong. Gen beren jagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, North Vancouver

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7461

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: