Tweede dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mark - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Gistermorgen heb ik mijn auto opgehaald. Ruim op tijd liep ik bij Avis naar binnen, en zag dat ik niet meteen aan de beurt zou zijn: een Chinees stel stond aan de balie. Die probeerden een zo dik mogelijke auto mee te krijgen voor zo min mogelijk geld, door allerlei coupons en acties te willen combineren. Dat kon niet volgens de Avis medewerker, maar de Chinezen lieten zich niet uit het veld slaan en onderhandelden werkelijk over alles. Assertief zijn ze, maar dat kan ze ook irritant maken. Telkens als ze aanstalten maakten om eindelijk hun biezen te pakken, haalde die mevrouw toch nog even weer een ander extraatje aan wat ze erbij wilden hebben. Afijn, uiteindelijk ben ik toch aan de beurt gekomen. Ik kon kiezen tussen een Jeep SUV of een Fiat convertible. Beiden heb ik nog nooit gereden, maar was vooral benieuwd naar de SUV, dus die gekozen. Flink ding zeg! Maar goed, iedereen rijdt hier in een enorme bak, en de straten en parkeerplekken zijn daar ook op aangepast. Het is een automaat, dat rijdt echt superlekker. Over het algemeen rijden mensen hier erg rustig. Straatnaambordjes hangen in het midden van de straat en de stoplichten staan aan de overkant van de kruispunten, waardoor je ze altijd goed kan zien en niet moeilijk omhoog moet kijken of het al groen is. Straatnamen zie je dus ook overal heel duidelijk, waardoor navigatie na een beetje voorbereiding echt ontzettend makkelijk is.

Bij rood licht mag je trouwens wel gewoon rechtsafslaan, mits je goed oplet natuurlijk. Erg zinvol, zouden ze in Europa ook in moeten voeren!

Ondanks de Chinezen was ik toch op tijd op het werk. Ik heb een complete tour gehad van R&D en Manufacturing, wat mensen leren kennen en ’s middags had ik een uur de tijd om mezelf voor te stellen aan het team.

Bij terugkomst in mijn appartement zag ik dat de afwas voor mij gedaan was! Hier kan ik wel aan wennen :D. Om de hoek ligt een shopping mall met natuurlijk een food court, dus daar heb ik met Erik gegeten. Gaan we ook nog vaak terugkomen! Een van de kraampjes liet ons een stukje kip proeven, met succes: daar hebben we ons avondeten besteld.

Ik ben om 8 uur al gaan slapen. Daardoor was ik vanmorgen ook weer vroeg wakker en had ik besloten vroeg te gaan werken. Ik was de eerste en heb letterlijk het licht aangemaakt rond 7 uur. Wel apart om rond lunchtijd al meer dan de helft van de werkdag achter de rug te hebben.

Na een tweede bezoekje aan de food court zojuist zijn we nog even in de Dodge van Erik Vancouver in gereden. Hij verhuist over anderhalve week naar een appartement in Downtown Vancouver, en hij wilde vast kijken waar het lag. Vancouver is een mooie groene stad met veel wolkenkrabbers en is omringd door machtige groene bergen en water; erg mooi! Ik zie ernaaruit om vooral de natuur in de omgeving te gaan verkennen. Maar eens langzaam na gaan denken over het weekend. Zaterdag uiteraard het Nederlands elftal kijken ergens in een pub met mijn oranje GWK T-shirt, en verder het stadscentrum verkennen. Er is oa een toren waar je vanaf de 50e verdieping over de stad uit kunt kijken. Het noordwesten van Vancouver is een groot park waar je fietsen kunt huren. Misschien een idee voor zondag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7430

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 19 December 2014

STA Vancouver

Landen bezocht: